Maleisie: Cameron Highlands en Penang

1 november 2013 - Georgetown, Maleisië

Laatste dagje in Maleisie alweer. Morgen vertrek ik naar Thailand, zon opzoeken. Niet dat het zo slecht hier is, maar af en toe regen....liever niet :-) Maandag was ik vanuit Kuala Lumpur naar de Cameron Highlands gegaan. De CH is leuk om te bezoeken voor de theeplantages, de aardbeien en honing. Ik heb 2 tours gedaan. De eerste was een jungle tocht op zoek naar de grootste bloem ter wereld, de rafflesia. Deze kan 1 meter worden, en veel mensen zeggen dat hij stinkt, maar volgens de gids is dat alleen in Sumatra het geval. De toch was niet al te zwaar, maar ik heb niet echt goede schoenen meer, en de tocht was vrij glibberig, dus het was een uitdaging, maar het was het waard. De bloem is echt heel groot en ziet er een beetje onwerkelijk uit. Hij doet er 9 maanden over om een soort grote kool te worden en dan als hij opengaat, bloeit hij maar 6 dagen. De eerste dag is ie oranje, de volgende rood en dan gaat hij langzaam over in bruin en uiteindelijk zwart. Wij hadden geluk, we hadden een eerste dag bloem. Na de tocht kregen we nog een demonstratie van de blaaspijp, en mochten we het zelf proberen, best tof. De volgende dag heb ik een tourtje langs alle boerderijen gedaan. Thee, aardbeien, honing en een vlindertuin. Leuk om eens te zien waar thee vandaan komt en hoe t proces is van blaadje naar theezakje.

's Middags ben ik naar Penang gegaan. Dat is een eiland aan de westkust. Ze hebben hier hele toffe street art. Ik had in de CH 2 meisjes ontmoet die ook naar Penang gingen en samen hebben we de stad rondgelopen op zoek naar alle kunstwerken. 's avonds hebben we Halloween gevierd, maar omdat er niet echt feestjes waren hebben we het maar gewoon op een drinken gezet, wat heel makkelijk was bij de reggae bar, want daar kregen we gratis drankjes tijdens happy hour. Vandaag een relax dagje gehad, omdat we een kater hadden. Moet kunnen af en toe.

Morgen dus naar Thailand, we gaan naar Krabi en vandaar door naar Ko Phi Phi, een mooi eiland (alle eilanden zijn mooi volgens mij in Thailand :-p)

tot snel weer!

Laatste dagje in Maleisië alweer. Morgen vertrek ik naar Thailand, zon opzoeken. Niet dat het zo slecht hier is, maar af en toe regen....liever niet :-) Maandag was ik vanuit Kuala Lumpur naar de Cameron Highlands gegaan. De CH is leuk om te bezoeken voor de theeplantages, de aardbeien en honing. Ik heb 2 tours gedaan. De eerste was een jungle tocht op zoek naar de grootste bloem ter wereld, de rafflesia. Deze kan 1 meter worden, en veel mensen zeggen dat hij stinkt, maar volgens de gids is dat alleen in Sumatra het geval. De toch was niet al te zwaar, maar ik heb niet echt goede schoenen meer, en de tocht was vrij glibberig, dus het was een uitdaging, maar het was het waard. De bloem is echt heel groot en ziet er een beetje onwerkelijk uit. Hij doet er 9 maanden over om een soort grote kool te worden en dan als hij opengaat, bloeit hij maar 6 dagen. De eerste dag is ie oranje, de volgende rood en dan gaat hij langzaam over in bruin en uiteindelijk zwart. Wij hadden geluk, we hadden een eerste dag bloem. Na de tocht kregen we nog een demonstratie van de blaaspijp, en mochten we het zelf proberen, best tof. De volgende dag heb ik een tourtje langs alle boerderijen gedaan. Thee, aardbeien, honing en een vlindertuin. Leuk om eens te zien waar thee vandaan komt en hoe t proces is van blaadje naar theezakje.

tot snel weer!

1. Linda:
    1 november 2013
    Tof idd die street art!
    Plezierig in thailand!
    X
  2. Ineke de Vente:
    2 november 2013
    Wat een leuke street art!! En prachtige natuur!
    Heel veel plezier in de zon!!!!! xxx
  3. Inge:
    5 november 2013
    mooi hoor je natuurfoto's en wat een leuke en mooie streetart, top.
    Geniet van het volgende deel van je reis XX