Kuala Lumpur

27 oktober 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ben ik weer :-) Gister aangekomen in Kuala Lumpur....morgen ga ik er alweer vandoor. Heb vandaag de hele dag rondgelopen om alles te bekijken. Ben gister natuurlijk als eerste naar de beroemde twin towers gegaan. Vandaag ben ik begonnen bij de Batu grotten. Het is een hindoeistisch tempelcomplex, waar 2 gigantische beelden je verwelkomen. Degene die het meeste aanspreekt staat naast de trap naar de grottempels toe, de trap heeft 272 treden, dus das best even pittig, zeker met 30 graden. De grotten zelf zijn heel hoog en in de grotten zijn een aantal tempels. Deze zijn niet zo heel bijzonder, maar ze staan gewoon op een bijzondere plek.

Na de grotten ben ik naar het centrum van de stad gegaan. Er staan een aantal mooie gebouwen, ook wat leuke nederlandse invloeden. Er is een model van de stad, een soort miniatuur Kuala Lumpur. Tof met lichtjes en al. Toen ik daar was begon het opeens heel erg hard te regenen. Ik had verwacht dat het wel over zou gaan, maar het bleef maar regenen. Gelukkig niet zo heel hard, dus kon nog wel wat gaan bekijken. Heb het nationale monument bekeken, Chinatown afgestruind, daarna naar een hotel waar ik uitzicht had op de KL Petronas torens, en 's avonds heb ik wat gegeten in de golden triangle, waar allerlei leuke barretjes en restaurantjes zijn. Een lange dag, maar zo heb ik wel alles gezien wat ik wilde zien, zodat ik morgen weer door kan. Ik zet er nu een beetje vaart achter, want ik heb 'nog' maar 6,5 week te gaan en ik wil nog veel zien. Morgen vertrek ik naar de Cameron Highlands. Misschien vandaaruit een jungle tochtje, maar dat bekijk ik daar wel even. Het is namelijk niet echt een goed seizoen ervoor, het moesonseizoen komt eraan. Ik bekijk het maar gewoon per plaats.

Tot laters!

1. Inge:
    27 oktober 2013
    Mooie foto's hoor, en wat een laaaaaaaaaaaange trap, goed voor de conditie :-) is het er benauwd of valt dat wel mee? Tot je volgende verslag xx
  2. Ineke de Vente:
    28 oktober 2013
    Ziet er geweldig uit. Jammer, dat je maar zo kort blijft, is waarschijnlijk toch nog veel te ontdekken!! Liefs Ineke