Christchurch

1 juli 2013 - Sydney, Australië

Ondanks dat ik nu al in Sydney zit, wil ik toch nog even wat posten over Christchurch.

Ben een rondje gaan fietsen, eerst een stukje richting een kabelbaan voor een beetje uitzicht en later naar het centrum. Daar heb ik duidelijk de gevolgen van de aardbeving kunnen zien. Veel gebouwen zijn al opgeruimd, dus er zijn veel gaten, maar er staan er ook nog een paar half in elkaar gestort. De winkelstraat is een beetje een spookstad geworden. Het is gewoon een raar gezicht dat alle winkels beschadigd zijn en allemaal dicht. Ze hebben in het midden van de stad, waar vroeger een deel van de winkelstraat was een nieuwe mall gemaakt, de re-start mall. Het zijn nieuwe, tijdelijke gebouwen, voornamelijk containers. In een van de gebouwen is een tentoonstelling over de aardbevingen gemaakt. Het waren er namelijk 2 heftige. De een in september 2010 en degene die het centrum van CC totaal heeft verwoest was 4 februari 2011. Het is heel gek, je weet er van, je hebt het gehoord op het nieuws etc, maar toch als je dan in zo'n stad loopt en de tentoonstelling bekijkt, besef je pas wat voor effect het heeft gehad en nog steeds heeft. En dan nog ben je maar een toeschouwer...een ramptoerist :-s Toch heel bijzonder om het te zien en ik wilde jullie de foto's niet onthouden. Mijn volgende bericht zal over Australie zijn hoor! Ben intussen al in de Blue Mountains geweest en heb de stad al een flink end rondgelopen. Ik heb een ticket naar de outback gekocht....wil ik zo graag zien! Hopelijk wordt ik niet aangevallen door spin/slang/schorpioen of ander eng beest haha. Daar ga ik donderdag naar toe. Dan volgende week woensdag ga ik naar Melbourne om mijn familie te ontmoeten. Ik kijk uit naar een eigen kamer voor een tijdje....en een kast om mijn kleding in te doen....en een plank in de badkamer waar ik mijn tandenborstel op kan leggen...dat wordt genieten!!(hoop ik) laters mate!