Cuzco

5 maart 2013 - Cusco, Peru

Hola hola!

even een berichtje tussendoor. Ben nu in Cuzco, in een superfijn hostel. Ik heb vorige en afgelopen nacht een nachtbus genomen. Eerst een kleine bustocht van Ica naar Nazca, die duurde maar een paar uurtjes. In Nazca heb ik een bedje geregeld voor een paar uur omdat ik me nog steeds niet top voelde en ik al een vermoeden had dat de nachtbus niet ideaal is. Erg jammer dat ik me niet goed genoeg voelde om wat te gaan zien want in Nazca heb je die beroemde figuren in de woestijn, waarvan ze de oorzaak en reden niet weten, maar goed, genoeg anders moois te zien. Van Nazca naar Arequipa dus de bus, om 10 uur 's avonds en dan kom je om 7 uur 's ochtends aan. Verschrikkelijk! slapen is bijna onmogelijk. ik heb maar weer een bedje geregeld voor overdag, zodat ik een beetje kon slapen en uitzieken. Toen om 6 uur opgestaan om een pinautomaat te vinden, dat was ook een onderneming. Ik had al uitgevonden dat interbank mijn passen niet accepteerde, dus op zoek naar iedere andere. Je wordt door aardige Peruanen ook van hot naar her gestuurd, de een zegt ja, daar 3 blokken en dan links, en de ander zegt, terug 4 blokken en dan het plein over. Heel duidelijk allemaal. Maar goed, een pinautomaat die iig mijn creditcard wilde accepteren gevonden en toen dus met de bus naar Cuzco. Hiervandaan maak ik mijn trip naar Machu Picchu. Ben meteen naar het hostel gegaan en mocht gelukkig meteen mijn bedje induiken. Normaal mag dit niet omdat check in pas om 14 ofzo is, maar ze hadden voor mij een uitzondering gemaakt, zo fijn! En een heel fijn hostel. Lekkere bedden én....een heeeeerlijke douche! superfijn. voelde me na een tukkie en een douche als herboren. Buikkrampen waren bijna over en had honger, goed teken. Heb even wat gegeten en toen ben ik naar mijn travelagency gegaan voor info over mijn trip. Ze vertelden mij dat het raften niet doorging....ja zeg!!! waren paar dodelijke ongelukken gebeurd in december, dus mocht niet meer geraft worden van de overheid. Heb de optie om dan een dag nadat ik terug ben van Machu Picchu een hele dag te gaan raften. (andere rivier) Prima! Maar in de plaats van het raften zouden we dan 8 á 9 uur gaan hiken. slik! Dat zou ik sowieso al vet zwaar vinden en helemaal nu, nu ik me niet helemaal top voel. Dus dat ga ik maar niet doen. Morgen gaan we vroeg op pad. Eerst een beetje mountainbiken, dan 's middags vrij, dan de volgende dag gaan ze dus hiken en ik ga dan gewoon naar het volgende stadje met de bus. Dan dag 3 gaan we al kabelbanend door de jungle en over een houten-touw brug lopen, nice! en dan dag 4....the big moment!!! dan gaan we (heel vroeg) naar Machu Picchu. Hoop dat het weer meezit, want we zitten in het regenseizoen, maar goed, we zullen zien. Ik zal pas na mn trip weer wat schrijven dus tot dan!!!

Cuidate

1. Ivon:
    6 maart 2013
    gelukkig voel je jezelf al weer wat beter, ben super benieuwd naar Machu Picchu, lekker verder genieten is je motto hoor liefs xxx
  2. Ineke de Vente:
    6 maart 2013
    Gauw weer helemaal opknappen!!! Heel veel plezier!!xxx
  3. Floris:
    6 maart 2013
    Ziek, nog wat oude kaas van het werk meegenomen zeker
  4. Inge:
    6 maart 2013
    ben blij dat je je weer beter voelt, groot gelijk dat je aan jezelf denkt en niet de dingen gaat doen die je nu eigenlijk niet kunt. Mooie momenten toegewenst in Machu Picchu, ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren
    XX
  5. Ciska van der meulen:
    8 maart 2013
    Hoi lianne,
    Ik heb je eerste reisverhaal gelezen,indrukwekkend allemaal. Heel veel plezier nog en voorzichtig.
    Xxxx Ciska