Paracas en Huacachina

3 maart 2013 - Ica, Peru

Donderdag ben ik van Lima naar Paracas gegaan. De busreis duurde ongeveer 3,5 uur in een supercomfortabele bus en we kregen zelfs een maaltijd! Onderweg kon je goed zien dat we door een woestijngebied reden. Paracas is een klein vissersstadje aan de kust van Lima. De meeste mensen komen hier alleen om een tripje te maken naar de Ballestas eilanden of om te kitesurfen. Mijn kamer in het hostel was wederom eentje die niet zo fris rook, maar goed, 1 nachtje is wel te doen. De kamers waren een soort strandhutjes, erg leuk om te zien. 's avonds heb ik een beetje gerelaxed en met andere reizigers gekletst. Leuk om te horen wat iedereen allemaal afreist. De volgende dag ben ik al vroeg opgestaan voor mijn trip naar de Ballestas eilanden. Dit zijn eilanden een eindje van de kust waar grote groepen zeeleeuwen, vogels en pinguins leven. Onderweg kwamen we langs de kandelaar. Dit is een afbeelding in het zand, net als de Nazca lijnen weten mensen niet hoe, waarom en wie deze gemaakt is. De ballestas eilanden zijn echt supermooi. Je blijft maar foto's maken. De vogels die daar leven zijn er echt zo veel! En ze stinken, whoeee. De zeeleeuwen zijn er ook echt megaveel en we kwamen best wel dichtbij. Heel bijzonder om te zien.

De rest van de dag heb ik een beetje gechilled. Het is onwijs warm, dus het is ook gewoon niet leuk om iets te doen, behalve naar het strand. Dus dat heb ik maar gedaan. Beetje gelezen en af en toe pootje baden. Om 17.00 uur ging mijn bus naar Ica. Daar werd ik opgehaald door Giancarlo, die een heel net hostelletje (geen stinkkamer) heeft vlakbij de bushalte. Heel fijn, want moest toch maar die zware backpack meeslepen. 's Avonds heeft hij me een toer door het centrum gegeven en daarna zijn we naar de kroeg gegaan. Daar mocht ik eerst de lokale wijn proeven, wat eerst begon met wijn, maar daarna al flink sterk spul was, soort van grappa ofzo. We hadden met zn allen (6 personen) een fles wijn gekocht, superzoet spul, maar was allang blij dat het gewone wijn was en niet die grappa, want voelde me een beetje naar. Flink last van buikkrampen.

Zaterdag ben ik eerst naar een museumpje geweest over de historie van Ica en omgeving. Ze hadden allerlei mummies tentoongesteld van verschillende tijdsperiodes, vrij spooky. 's Middags ben ik naar Huacachina gegaan. Dit is een oase vlak bij Ica. Hier heb ik eerst een beetje aan het meer gelegen, daarna ben ik met een buggy door de woestijn gaan crossen. Supergaaf!!! na een half uurtje zijn we gaan sandboarden. Iedereen (die durfde) ging op zijn buik op een plank liggen en gleed naar beneden. De eerste was uiteraard niet zo heel hoog, iets van 100 meter, maar we ging steeds hoger en stijler, dus op een gegeven moment was de hoogste wel 300 meter. Supereng, maar wel echt kicken!! We reden weer terug naar Huacachina en we konden nog wat mooie foto's maken van de zonsondergang in de woestijn. 's avonds ben ik vroeg naar bed gegaan. Ik had echt flinke voedselvergiftiging en daarbij ook nog koorts. Niet echt een ideale combi en dat al in de eerste week! Ben gelukkig wel iets opgeknapt, dus hopelijk voel ik met volgende week weer helemaal tip top voor mijn trip naar Machu Picchu. Ik ga zo eerst met de bus naar Nazca. Hier zijn die figuren in de grond, waarvan ze niet weten hoe, wie en waarom ze daar zijn. Je kunt met een vliegtuigje erover heen vliegen, maar ik denk dat ik gewoon naar een uitkijkpunt ga, best duur namelijk zo'n vliegtripje.

Tot laters!!

ps foto's en video van het sandboarding staan er ook op

1. Ivon:
    3 maart 2013
    super hoor dat sandboarden, nu eerst een beetje rustig beter worden hoor liefs xxx
  2. Manon:
    Hoi Lianne,
    Leuk om je te volgen. Je vaste kaasgroupies, Arjen (Baard) en ik (Pluishaar), hebben je de laatste woensdag in de LM niet meer uitgezwaaid, zoals beloofd... Sorry! Ik hoop dat je een superreis hebt en uiteindelijk met veel inspiratie terugkomt. Hou ons op de hoogte!
    Groetjes Arjen en Manon
  3. Inge:
    3 maart 2013
    stoer hoor sandboarden, hopelijk ben je snel weer beter.
    Geniet er van en beterschap XX