Dino's in Sucre

16 april 2013 - La Paz, Bolivia

Sucre was geweldig. Hele fijne stad en het hostel waar ik zat, was meer een bed and breakfast en was zo fijn!!! wilde daar niet weg, maarja als ik op tijd in Buenos Aires wil zijn kan ik niet al te lang overal blijven. In Sucre ben ik naar het Creticico park gegaan. Dit is een plek waar ze heleboel dinosaurus sporen hebben gevonden. Er was een cementfabriek die aan het graven was en per ongeluk ontdekte ze de muur van wel 1500 meter met allerlei sporen van verschillende dino's, van ongeveer 60 miljoen jaar geleden. Het is nog maar in 1985 ontdekt en in die tijd zijn er allerlei wetenschappers gekomen om te zien of het echt was en om welke dino's het ging. Het gekke is dat het een muur is. Er werd uitgelegd dat dat komt vanwege het bewegen van de aarde. Ik begreep er nog niet heel veel van, maar het zal wel. Heel bizar om die sporen te zien. Je kent uiteraard wel dino's van films en documentaires enzo, maar om zo die sporen te zien is gek. In het park hebben ze de dino's die die sporen hebben gemaakt nagemaakt op ware grote en ze hebben luidsprekers met geluiden, best geinig. Ze vertellen wel veel over die dino's dus het is een leuk educatief park voor kinderen.

In Sucre ben ik nog naar en museum geweest, wat niet zo veel aan was, een begraafplaats die wel heel mooi was en naar het museum house of liberty, waar de declaration is ondertekend die van Bolivia een vrij land maakte. Heel veel schilderijen van belangrijke mensen en veel objecten die met die mensen te maken hadden. Voor de rest niet zo veel gedaan, lekker gerelaxed. Op zaterdag ben ik met het vliegtuig naar Santa Cruz gegaan. Je kan dit ook met de bus doen, maar schijnt niet zo'n fijne rit te zijn. Ik had dus geluk om met het vliegtuig te gaan. Santa Cruz is alleen niet zo leuk. Vieze stinkende stad. Niks te doen, behalve tv kijken en lezen. Veel muggen ook, die mij uiteraard heerlijk vinden. Ik ga vanavond met de trein naar Puerto Quijara, dat is vlak bij de Braziliaanse grens. Hiervandaan ga ik de grens over om naar de Pantanal te gaan. Dit is een natuurgebied om allerlei flora en fauna te bekijken. Ik hoop op krokodillen, maar dat moeten we afwachten.

Adios amigos!

1. Ineke de Vente:
    17 april 2013
    Pas op hè. Krokodillen lusten avontuurlijke dames!!!!!
    Goede reis en genieten!!! Liefs van de hele clan.
  2. Inge:
    18 april 2013
    bijzonder dat ze die sporen zagen. Mooie foto's. Fijn dat je het goed hebt gehad in Sucre, was je ook wel aan toe. Jammer hoor van Santa Cruz. Veel genieten dan maar in de Pantanal. XX