Iguazu watervallen

26 april 2013 - Puerto Iguazú, Argentinië

ola hola!

Bericht vanuit spaanstalig gebied, gelukkig weg uit Portugees sprekend, want dat lukt me toch echt heel slecht om dat te verstaan. ....helaas ben ik niet meer naar Rio kunnen gaan. Ik had een leuk goedkoop ticket gevonden, maar ik mocht het niet met een nederlandse creditcard betalen, dus helaas. Toen ben ik dus maar vanuit Bonito richting de Argentijnse grens vertrokken. Eerst doormiddel van een megalange busrit, 26 uur :-( toen kwam ik aan in Foz do Iguacu, een stadje op het drie landen punt. Daar ben ik eerst naar Paraquay gegaan, waar je goedkoop kan shoppen. Moest een nieuwe memorycard voor mijn camera hebben, maar die was niet echt heel goedkoop, maar goed. De volgende dag ben ik naar de Iguazu watervallen gegaan, die zijn een van 's werelds 7 natuurwonderen Je kunt ze van 2 kanten bekijken, van de braziliaanse kant en de argentijnse kant. Woensdag ben ik naar de Braziliaanse kant geweest. Je hebt dan een heel mooi overzicht van de hele lengte van de watervallen. Je staat er wel ver vanaf, maar daar kom je dan aan de argentijnse kant nog wel dichterbij. Het grootste gedeelte heet de Devils throat, en dat is gewoon een grote watermasse. Bizar om te zien hoeveel water daar overheen stroomt. Vanaf de Braziliaans kant kun je op een platform er recht inkijken. Supermooi om te zien. Je krijgt er ook een lekker nat pak van, want de nevel van het opspattende water zorgt voor een miezer, maar dat is wel lekker als het zo warm is (28 graden).

Gister ben ik naar de Argentijnse kant van de watervallen gegaan. Eerst de grens over (jeey weer 2 stempels) en daarna via het 3 landenpunt (Brazilie, Argentinie en Paraguay) naar de watervallen. Bij de Argentijnse kant loop je via loopbruggen over de watervallen. Eerst bij de devils throat waar je bovenop de gigantische 80 meter hoge waterval staat en dan een pad over de andere watervallen. Heel mooi en bijzonder, want het is een supergroot oppervlakte aan watervallen. Je kunt met een bootje naar de kleinere watervallen varen, waar je zo dichtbij komt dat je een flinke douche krijgt. En als je dan nog niet nat genoeg bent vaart de kapitein zo dat er wat golven water het bootje inkomen, dus je bent echt van top tot teen zeikersnat, maar het was een hele gave ervaring.

Vanacht heb ik dus aan de Argentijnse kant geslapen, in Puerto Iguazu en vanavond ga ik met de nachtbus naar Buenos Aires. Daar zal ik tot en met koninginnedag blijven en dan ga ik richting het Westen, richting Chili, maar niet zonder eerst gestopt te hebben in Mendoza, de wijnstreek, want als je dan in Argentinie bent, wil je natuulijk wel één of twee of een heleboel wijntjes proberen. :-)

tot over een paar dagen weer.

Foto's van de watervallen staan erop en ook een filmpje

1. Inge:
    29 april 2013
    S S U U P P E R R Lianne, wat indrukwekkend mooi XX
  2. Linda:
    30 april 2013
    Wauw! ! !
    Moooi!

Morgen een verslag van mij ;-)