Perth

26 september 2013 - Singapore, Singapore

nog even een update van Perth, wel vanuit Singapore....waar t 26 graden is....vervelend!!

Vorige week donderdag waren we uit eten geweest als afscheid. Julia en Henry hadden een mooie kaart versierd en van Tim en Linda had ik zelfs nog een bonus gekregen, superlief!! Vrijdag had ik pannenkoeken gebakken. Helaas moest ik het in een klein pannetje doen, want de grote pan werkte niet zo. Ik had nog wat hageslag over dus dat had ik voor de pannenkoeken bewaard. Op die van Henry had ik banaan meegebakken, want hij houdt van banaan, maar dus niet in zn pannenkoek. Al met al waren ze er niet zo heel erg van onder de indruk....pfff dan niet, hoeft niet haha. Ik had ook nog een appeltaart gemaakt en die was supergoed gelukt....heerlijk. Zaterdag eerst beetje uitgeslapen en toen mn tasje maar eens ingepakt. Ik dacht, ik laat lekker veel achter (koud weer kleding) dus mn tas zal wel wat lichter/minder vol zijn...helaas dat feestje ging niet door...teveel souvenirtjes denk ik...of misschien komt t door al het goud dat ik had gevonden!?!

Tim, Julia, Henry en Lara brachten me naar het vliegveld en toen was het moment om afscheid te nemen daar. Toch een tijdje bij ze geweest, dus zal ze wel missen (behalve de huil en driftbuien dan natuurlijk haha) In Perth aangekomen was t ietsje warmer, dus dat was al fijn. Ik ging met de shuttle die me bij het hostel af dropte, dat lag namelijk op de route....mooi man! Het hostel was echt superfijn. Heel groot en gelukkig niet helemaal volgepropt. Dus ik had mn bedje opgemaakt en tasje half uitgepakt en toen begon het me te regenen, niet normaal meer. Echt zo hard als een douche! Ik probeerde het raam dicht te doen, maar dat waaide helaas weer open. Ik t met ducktape dichtgeplakt...dat hield ook maar voor even....gelukkig kwam mijn onderbuurman en die kon het raam dichtkrijgen. De volgende dag was het weer helaas niet veel beter. Dus maar een beetje filmpjes gekeken....ook leuk. Maandag was het gelukkig beter weer, dus ik ben een beetje gaan sightseeen. Helaas is er niet veel te zien in Perth. Het museum was wel leuk, niet super bijzonder. Ze hadden bij een ander museum een tentoonstelling Van gogh, Dali and Beyond en hadden daar een schilderij van Frida Kahlo tussen, maar die heb ik al eens in NY gezien, want hij komt van t MoMa. Ze hadden in de giftshop wel echt iets leuks, de smeltende klok van Dali, als echte klok. Helaas te groot en onhandig voor mij om mee te nemen...misschien als ik weer eens bij t MoMa kom.... Na cultureel verantwoordt bezig te zijn geweest heb ik de stad bekeken. Beetje de winkels in en uit gelopen...mocht niks kopen van mezelf, want had helaas niks nodig, en mn tas is al te zwaar haha.

Dinsdag was ik naar Fremantle geweest. Een stadje vlak onder Perth, aan de zee. Leuk plaatsje met een oude gevangenis die je kunt bezoeken. Hele toffe tour, supergrappige gids. Mooi oud gebouw. Tot 1989 geloof ik gebruikt. Maar toen waren de omstandigheden nog steeds zoals de 1850s. De gevangenen hebben toen een grote brand weten te stichten, waardoor de media kwam kijken en toen zag iedereen wat voor barre omstandigheden de gevangen hadden te verduren, dus toen moest er een nieuwe gevangenis komen... Ze hebben er ook een kerk, daarin zijn de 10 geboden groot op de muur geschilderd....alleen nummer 6 is een beetje aangepast. Er staat namelijk dat je niet mag moorden. Officieel moet dat zijn dat je niet mag doden. Maar ja soldaten doden natuurlijk aan de lopende band, zeker in de 19e eeuw. Dus het moest een beetje aangepast worden...schijnt dat deze vertaling nog steeds wordt gebruikt voor gevangen en soldaten....hihi. De cellen hadden wel een verandering meegemaakt. Eerst werd er geslapen in een hangmat, later in een bed, en kregen ze in plaats van een emmer een chemisch toilet, totdat de bewaarders erachter kwamen dat de gevangenen de toiletten leegzopen, aangezien er alcohol in de chemische zooi zat....blughhhh!

Woensdag heb ik op het gemakje mijn tas gepakt en ben ik nog naar een outlet geweest, maar niet veel bijzonders dus. En dat voor mijn laatste dagje Australie. Vandaag vroeg eruit om naar het vliegveld te gaan. De vlucht was met Qantas, en die heb ik toch wel eens vaker gehad, maar deze was heel goed verzorgd....we kregen een menu uitgedeeld, zodat we konden kijken wat er te eten was, ik kreeg 2 flesjes wijn bij de lunch en we kregen een ijsje en een appel als toetje. In Singapore aangekomen kon ik meteen de klamme hitte merken, maar ach 26 graden is niet vervelend. Ik moest met de metro naar mijn hostel, scheen heel dicht bij de metro te zijn, dus ik op zoek. Heel gekke straatnamen, maar het was inderdaad erg dichtbij. Ik moest alleen ontzettend lang wachten totdat ik kon inchecken, want de eigenaar was er niet. Maar goed, we zijn er. Morgen maar eens sightseeen. Ik ben benieuwd!!

1. Inge:
    29 september 2013
    2 smakelijke verhalen, geef mij het eerste maar, de wc leegdrinken, hoe verzin je het.
    Wel lief dat je een kaart en een bonus kreeg, geeft aan dat je het goed gedaan hebt.
    Jammer hoor van de regen in Perth, hadden ze wel even mee kunnen wachten tot je weg was.
    Ben benieuwd naar je verslag uit Singapore.
    Have fun XX