Singapore

30 september 2013 - Singapore, Singapore

Bericht vanuit warme oorden...eindelijk!! t werd tijd! Vrijdag ben ik Singapore gaan bekijken. Het is allemaal best goed te lopen, maar even in de airco in de metro is ook fijn. Ik begon in het Koloniale district. Mooie oude gebouwen en een heel tof museum over Peranakans. Door de eeuwen heen is Singapore een belangrijke haven geweest voor allerlei culturen. Veel mensen zijn blijven plakken en zijn getrouwd met een lokaal persoon. De kinderen van deze mixen worden Peranakans genoemd. Je hebt dus verschillende Peranakans, Chinese, Maleisische (?) noem maar op. Maar Peranakans hebben gezamenlijk wel 1 cultuur. Sommige rituelen gaan ietsjes anders bij bijvoorbeeld de Chinese Peranakans, maar over het algemeen hebben ze de zelfde gebruiken. Dit wordt uitgelegd in dit museum. Van eetgewoontes en huwelijksceremonies tot kleding en huiskamers. Na het museum (lekker airco) via de baai met skyline, door naar Chinatown. Een paar tempels bezocht en nog even over de markt gelopen. Een van de tempels was de Buddha Tooth Relic tempel, waar ze blijkbaar een tand van Buddha hebben. (onderzoekers zijn er niet zo zeker van, maar who cares) er werd op dat moment gechanted. Een gebed, in een bepaald ritme.

's avonds bijgekomen in het hostel met een filmpje. Zaterdag begonnen in little India. Ik wilde een aantal tempels bezoeken, maar veel hindoe tempels waren gesloten tot 4 uur...:-s Maar gelukkig was de grootste wel open en de Chinese tempels waren ook open. Daarna nog naar de botanische tuin geweest. Deze is heel groot, met een afdeling orchideeën, planten met helende werking etc. Heel mooi. Had er een uurtje doorgelopen en net toen ik een plekje wilde zoeken om even een boekje te lezen in de zon....begon het te druppelen. Helaas dus. Zondag heb ik mn tasje weer gepakt, om naar Bali te vertrekken. Ik kwam vrij laat aan, maar het was nog een drukste van jawelste op t vliegveld. Van alle kanten werd ik gevraagd of ik een taxi wilde...Ik vroeg iemand wat het zou kosten me naar het hostel te brengen, hij zei: 200.000 (13 euro) Ik zei dat ie gek was en dat het niet meer was dan 50.000. Dat vond ik weer te gek van mij...dus weggelopen. Zo gaat het hier, ze beginnen met een belachelijk hoge prijs. Je wordt verwacht af te dingen. Uiteindelijk een taxi gevonden voor 55.000 ( 3,5euro) Ik vroeg hem, weet je waar het is? Ja ja, ik weet het......nou niet dus. Halverwege vroeg ie om het telefoonnummer van het hostel, zodat hij de weg kon vragen, haha. Alles voor de business, ook liegen dat je de weg weet. Het hostel is vrij relaxed. Mooi grote slaapzaal met allemaal gekleurde klamboes. Er waren een paar mensen met gitaar, dus we hebben tot midden in de nacht liedjes gezongen...heerlijk koembaja. Backpacker he, haha, dat hoort erbij.

Volgende keer bericht over Bali!

Ciao

1. Inge:
    5 oktober 2013
    super hoor en wat een groot Buddha beeld, ze dachten eerst we doen het niet en toen zeker als we het doen dan maar meteen goed ;) zie je er veel souvenierwinkels net als hier of heb je daar heel ander soort winkels? Geniet lekker op Bali verder ben benieuwd wat je daar allemaal mee maakt XX