Tripje naar Phillip Island

26 juli 2013 - Melbourne, Australië

tijd voor een update. Ben nu 2 weken aan t werk voor mijn au pair familie en so far so good. Op vrijdagmiddag heb ik officieel vrij, dus mooi tijd om mijn verjaardag te beschrijven. Ik was vorige week donderdag jarig en eerst zouden we het in het weekend vieren, maar we zijn toch op de dag zelf naar een restaurant gegaan, een pannenkoekenrestaurant! Ik had namelijk verteld over het Nederlandse pannenkoeken eten als avondeten en meestal op je verjaardag omdat je dan mag kiezen. Dus speciaal voor mij naar een pannenkoeken restaurant, superlief. Lekker eentje met ham en kaas en daarna als toetje een taart met kaarsjes, ijs en een pannenkoek met frambozen en rabarber! Ik had als kadootje een tripje naar Phillip Island gekregen. Dat is een plek waar je de pinguin parade kan bekijken. Pinguins gaan 's ochtends naar zee en rond zonsondergang komen ze het land op naar hun holletjes. Maar we begonnen de dag bij een klein dierenpark, waar ze alllerlei Australische dieren hadden, Koala's, kangoeroes, walibies, tasmaanse duivels(die zijn naam heeft gekregen door de rode oren, vroeger zag men die beestjes en dachten ze: rode oren, dat moeten duivels zijn!), dingos, emu en allerlei vogelsoorten. De kangoeroes en walibies wilden graag gevoerd worden en je kon met een koala op de foto! Supertof en lekker zacht beertje die koala. Daarna gingen we naar een opvangpark met alleen maar koala's. Probleem met koala's is dat ze ontzettend veel slapen. Dus je ziet ze alleen maar in de bomen zitten, toch lief hoor. Daarna gingen we naar een oude boederij op een klein eiland. Ze hadden daar allerlei demonstraties, als koeien melken, schaapscheren, zweepknallen. Dat laatste mochten we ook even proberen. Het lukte me, maar het was wel echt moeilijk om er een mooie knal mee te maken.

Het was intussen bijna eind van de middag, dus we moesten ons klaar gaan maken voor de pinguins. De pinguins komen altijd rond zonsondergang naar land en altijd in een groepje. Ze zullen nooit alleen komen. Deze pinguins waren maar kleintjes, ze wegen ongeveer een kilo en zijn ongeveer 35 cm groot. We zaten op een soort banken te kijken hoe ze uit het water kwamen en daarna konden we over houten paden meelopen naast de pinguinpaden en zo zien hoe ze hun holletje opzochten. Heel gaaf om mee te maken, ongeveer 1200 pinguins kwamen aan land en ze maakten een lawaai van jawelste. Ik mocht helaas geen foto's maken, maar heb een foto gemaakt van een poster, zodat je een idee krijgt. Heel heel bijzonder om eens gezien te hebben.

Het zoeken naar een baantje is nog niet echt succesvol geweest, helaas. Maar morgen ga ik gewoon een rondje over de markt doen, kijken of ze daar nog mensen zoeken. Ik ga de stad verder een beetje bekijken en wat dingen bezoeken, oa een tentoonstelling met hollywood kostuums!

1. Inge:
    26 juli 2013
    leuk hoor voor je en idd lief dat ze je verjaardag hebben gevierd. Nu de stapels kaarten nog uit Nederland, dat de kaar tvan Ineke aangekomen is geeft moed. Veel plezier en succes met het vinden van een baantje. XX
  2. Tammie:
    31 juli 2013
    Na lange tijd weer eens kennis genomen van je avonturen. Ik las een artikel in Trouw over problemen van backpackers in Australië en dacht toen aan jou. Die 'problemen' gelden, als ik je verhaal goed begrijp, niet voor jou.
    Leuk tripje naar de pinguins op dat eiland. Maar waarom mocht je ze in hemelsnaam niet fotograferen! Het zijn toch geen moslims?
    Groeten,

Tammie